tisdag 10 september 2019

sommaren 2019

September är i full gång och det börjar bli hög tid att sammanfatta årets sommar!
Jag har:
- Fått veta av Studio Ett:s inbjudna gäst att jag är antisemit eftersom jag förespråkar att barn inte ska omskäras.
- Skrivit en anmälan om BUP:s "vård".
- Läst årets konstigaste nyhet om fejkkameran vid återvinningsstationen där den ansvarige för fejkkameran vädjade till reportern att inte publicera nyheten eftersom hela syftet då gick förlorat.
- Tagit det definitiva steget från någon som luktar Apple by Nina Ricci till någon som luktar rå falukorv.
- Lyckats främja att båda barnen numera klarar av att duscha själva utan ständig avledning, underhållning och uppmuntran samt som kan somna utan att någon ligger bredvid. Hej livet!
- Ägnat den mesta tiden av sommaren åt hunduppfostran och att göra och redigera youtubefilmer.
- Insett att det är vackrast där jag bor.
- Lyssnat väldigt mycket på Boeves psalm för att försöka utröna varför låten är så bekant och osar barndom utan att komma fram till något.
- Lärt mig skillnaden mellan ormbett och allergisk reaktion hos hundar. Det kostade 2100 kr och en halv dag på djurakuten i Jönköping.
- Lyssnat på 70 timmar av game of thrones.
- Läst en bok(!) om ordning(!!)  och gjort en fetingplaneringsvägg med tre olika skrivtavlor som älskas av hela familjen.
- Fått tid för utredning i Göteborg. Det tog bara tre år!





Mina barns sommar har också varit bra:



Inga kommentarer: