fredag 11 december 2015

att bli en sölkorv

Nyligen fick jag en välbehövlig insikt kring min personlighet. Jag är faktiskt inte en klant, en klumpeduns, en missanpassad. Nej, jag har bråttom. Eller kanske snarare en grav diskrepans mellan tanke/vilja och kroppsfunktion. Kroppen hänger inte med på det jag vill göra. Och när jag tänker på sådana där saker som bara tycks hända mig; hur min klädsel under senaste bröllopet jag var på fullständigt föll ihop eftersom jag i min iver att dra upp dragkedjan snabbt istället tog sönder den, eller att jag lyckas slarva bort två hårdkokta ägg, då känner jag att så här vill jag faktiskt inte ha det längre. Nu är det dags för projekt "inte ha så bråttom". Bli en sölkorv. Synkronisera kropp och tanke till en välfungerande enhet. Låter det inte fint? Så bara en fråga; hur fan gör man?

Inga kommentarer: