måndag 26 augusti 2013

boktips!

Om jag gjorde en beräkning på hur mycket jag pratar om relationer så skulle jag nog tippa på att det handlar om ca 85 %. På jobbet pratar jag bara relationer och nästan med mina vänner också. Det kanske till och med handlar om mer än 85 %. Det beror kanske hur mycket annat sånt där tråkigt hämtning/lämning/räkningar/renovering/umgänge med småbarnsmammor som bara vill prata om bajs som jag måste avhandla just den veckan. Men iallafall, det är därför inte så konstigt att detta är typ den bästa bok jag läst; feminism, heterorelationer, serietidningsformat och - baserat på forskning! OMG!

Rekommenderas.



Tredje albumet Prins Charles känsla är en sociologisk och historisk studie över det heterosexuella parförhållandets känsloekonomi i serieform - Wikipedia

Inga kommentarer: