onsdag 27 september 2023

onsdag 27/9 2023

Lämnade hunden. På rätt plats och dag idag till skillnad från igår. ”Du behöver semester Veronika” skrek mamma efter mig när jag hastade vidare för att åka rätt. 

Det är mycket nu. Men det är till viss del självförvållat. Därför anser jag det lite fel att ta semester, behöver de dagarna till sjukhusbesök och framtida firanden och julstök och dessutom vet jag inte vart tusan jag ska göra av alla patienter om jag inte är där. 

Jag har bittrat ihop nu. Sa till mina kollegor att jag blivit lika primärvårdsstörd som dem och blev förvånad när de tog illa upp. Jag tror alltid att alla andra tänker som jag men det är, ärligt talat, inte så ofta de gör det. 

Jag har huvudvärk.
Jag har en diffus känsla av att vara utnyttjad. 
Jag skickar en rolig film-meme till sonen och skrattar själv högt. Det är jag iallafall bra på.

Inga kommentarer: