torsdag 1 juni 2023

att inse sina begränsningar

Idag upptäckte jag varför jag alltid är sen. 

Jag som alltid har skyllt på barnen och livet insåg att skälet till att jag är sen är att jag är lättdistraherad.  

Jag upptäckte det när jag under frukosten, när jag visste att jag hade max 10 min på mig att äta färdigt och göra det viktigaste (borsta tänder tex), istället fastnade framför reklamfilmen ”the epic split”. Jag tycker förvisso det är en fantastisk liten film som gör mig så himla fascinerad men eftersom den har funnits på nätet sedan 2013 fanns det ingen egentlig anledning till att börja snöa in sig just nu.

Men det gjorde jag. Och när klockan blev kvart över och jag borde åkt tio över hade jag fortfarande inte borstat mina tänder. Och så är det med den saken. 

Inga kommentarer: