söndag 8 juni 2014

helgens tre

Alla mina vänner på Facebook verkar ha fått dille på det här med att lista tre positiva (eller negativa) saker och jag tänker i vanlig ordning stjäla konceptet och istället för dagens tre bästa skriva ironiserande om hur dålig jag är för att ni andra ska få känna er lite bättre. Är ni med?

Helgens bästa:

1) Vi behövde iallafall inte åka till akuten med Livs allergiska reaktion på insektsbettet som gjorde att hon såg ut att ha en obehandlad svår ögoninflammation alternativt ha blivit misshandlad i ansiktet.

2) Det var skönt att jag inte var ensam med barnen när jag gick med på att de skulle få åka rulltrappa "just for fun" i ett köpcentrum i Kalmar (eftersom min omdömesförmåga var noll eftersom vi inte sovit natten innan pga ett insektsbett). Annars hade ju J inte kunnat komma till undsättning när han hörde en hysterisk liten person som var hans barn skrika på avstånd för att hen inte vågade åka ner (och vägrade flytta på sig för de som faktiskt vågade).

3) Jag är enormt tacksam över alla som ville hjälpa till och leta efter Theo när han kom bort idag och jag är evinnerligt tacksam att han kom hem! Tack alla!

Inga kommentarer: