måndag 21 april 2014

att dela med sig av en erfarenhet

I vår trädgård har vi plattor. Jag vet inte varför, tycker personligen det passar bättre för människor som är ganska gamla fast det är liksom inte så mycket vi kommer göra något åt, vi vill ju ändå inte bo här. Så idag skulle jag testa, bara testa lite att rengöra dem med en högtryckstvätt. Det är nog ett par år sedan de rengjordes ordentligt och mossan hade tagit ett fast grepp om våra små tantplattor. Och jag vill bara varna er, så som min mamma försökte varna mig, att det blir så inihelvetes jäkla skitigt när man använder en högtryckstvätt. Det blir så skitigt att man för en stund får lite panik; alla husväggar och föremål inom en tiometersradie blir nerskvätta. Allt måste tvättas. Paniken är förvisso lätt att dölja för andra eftersom ansiktet är fullt av jord, men jag vill ändå säga det. Man får panik.

Och sen blir det så rent att man bara vill göra det igen och igen och igen. Bara så ni vet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Högtryckstvätten är ju bara så kul att använda! Så kul att jag körde sönder vår förra året! Måste köpa ny nu!! Tyvärr verkar jag tro att man kan tvätta bort önskan om att flytta ibland! /Linda

miss orbison sa...

Hahaha, du är ju för rolig! Du slet ut den!! Hoppas din flyttönskan lägger sig, min har ju inte gjort det och nu letar vi nytt hus. Kram!