lördag 14 december 2013

nöjen

Denna ensamma lördagskväll noterade jag att jag skaffat mig lite andra vanor sedan jag blev tvåbarnsförälder. Så vad gör jag ofta på lördagskvällar år 2013 (alltså som jag tycker är roligt, typ motsvarigheten till det barnfria sambolivets spelkvällar, diskussionskvällar med vin och bio)?

- Lyssnar på Spanarna medans jag röjer i köket.
- Ringer en vän (eftersom jag typ aldrig ringer någon annan gång någonsin).
- Beställer saker på nätet.
- Dricker en Cola light.
- Äter ostar och ölkorv.
- Dricker ett glas rött (om jag vill lyxa till det ordentligt).
- Läser bloggar.
- Lyssnar på och letar musik på Spotify.

Det är helt ok.

Men jag längtar faktiskt lite tills barnen blir större och man kan umgås med andra familjer till lite senare på kvällen. Mitt nyårslöfte inför 2014 är att hitta några familjer som också vill det. Sen behöver jag verkligen komma ut och dansa.

Vad gör ni på lördagskvällarna?

1 kommentar:

Tesse sa...

Mysigt det låter! :)

Lördagskvällar 2013 hos oss:
- Jag brukar ju då som sagt kolla på Go`kväll lördag ;) T vill dock inte göra mej sällskap till tantprogram..
- Delar en liten flaska vin och äter hämtmat (om vi lyxar till det tar vi kaffe och en likör på maten, pensionärsvarning på det va? hehe!)
- Spelar kanske någon typ av frågesport-spel
- Somnar i sängen till något avsnitt av typ Seinfeld eller Vänner kl 22 ;)

Vi ser också fram emot att kunna vara iväg lite längre på kvällarna. Vi är hemma senast 18 eftersom V somnar 18:30. Men det är ändå mysigt på något sätt. Sena kvällar kommer snart igen! Om si sådär 8 - 10 år ;)
Glöm ej att vi ska börja spela tennis också!!