måndag 9 december 2013

att tvivla på att man hittat sin plats

I en stund av falnat självförtroende beklagar jag mig för J:

- Jag har inget som är värt nåt i den här stan. Inget fint hus jag håller på och renoverar och vill visa upp, jag är ingen friluftsnisse och har varken svampställe eller skidor och definitivt inga gamla möbler som jag gör om till fult shabby chic. Jag har ingen koll på vad som händer i Vetlanda, jag har inga spännande historier. Och inte en jävel fattar vad jag jobbar med. Jag har verkligen inget som är status här. 
- Du är smart.
- Ja. Jag har verkligen inget som är status här.

3 kommentarer:

Tesse sa...

JO DET HAR DU!
1. Du har visst ett intressant jobb! Jag var så stolt när du var med i tidningen! Tänk att min syster har ett sådant inflytande på kidsen! :)
2. Du lägger din tid på något mer värdefullt är att renovera och göra om gamla möbler!? :)
3. Du har en underbar personlighet och det smäller så jävla mycket högre än ett nyrenoverat hus!
4. Svamp kan man köpa i affären! Men alla vet nog inte det... ;)
5. Du har världens finaste barn och sambo!

Jag har extremt låg status i den här stan isf ;) Jag är aldrig full och galen, jag gillar att spela memory, vi bor i ett pyttelitet hus, vi köper allt på IKEA, mitt favoritprogram är Go`kväll lördag, jag lägger mej klockan 21 varje kväll för att det är skönt :)
Och angående jobb är det ingen som fattar vad jag gör heller ;) Om jag inte nämner att jag ibland också är på mammografin, då brukar folk fråga hur man gör med silikonbröst...........

Anonym sa...

Haha härligt att höra att det finns fler utan status här i stan!!!
Jag ansluter mig till skaran!
Tycker dock ni är asballa ;)
/Linda

Ulle sa...

Vad är status om man har ett liv, en familj och ett jobb man älskar?! Status är ändå bara så ytligt! Är det verkligen sakerna, möblerna, huset lr plånboken som gör oss innerst inne lyckligast? Vem är lyckligast? Den som har status LR den som har livs kvalité?!?!!!! Jag tror du vinner där! ;)