måndag 4 november 2013

bevara-lugn-strategi

Kämpandet med barnvagnen igår bland ett hundratal andra personer på en loppis fick mig att inse att jag faktiskt visst har en bevara-lugnet-strategi! Det slår mig ibland när jag stressar med matlagning och trötta barn, storhandlar under tidspress, lyssnar på utbrott eller bara allmänt försöker få koll på läget - jag sjunger. Och det funkar så jävla bra.

Jag som trodde att jag inte hade någon bevara-lugnet-strategi! Jag är så glad över att jag har det!

Ibland verkar det förvisso som att jag fått en knäpp när alla gapar och radion är på och jag väljer att börja sjunga. Men det är nog så att vissa saker gällande barnuppfostran ska man bara inte ifrågasätta för det är iallafall bättre än alternativet som troligen skulle vara irritation och ilska. Så sjung mina vänner, bara sjung! De här två kör jag hårt just nu:


 


Inga kommentarer: