tisdag 17 september 2013

ännu icke infriade förväntningar

Det här med att jobba deltid har hittills inte riktigt varit som jag förväntade mig. Jag har varit ledig sammanlagt tre tisdagar och den första tisdagen tog jag med barnen till jobbet för ett nödvändigt arbetsmöte. Den andra tisdagen jobbade jag halvdag pga. en obligatorisk utbildning och därefter uträttade vi diverse ärenden. Den här tredje tisdagen började väl egentligen igår när jag kom hem från jobbet klockan sex och var tokspeedad eftersom jag har alldeles för mycket att göra på mina numera fyra arbetsdagar. Jag har inte sovit nånting inatt för när jag väl kunde ha sovit mellan pauserna av hostande och gråt från min dotter då låg jag och stirrade i taket. Men jag vet hur det är, sömnen går inte att göra så mycket åt när man har småbarn och jag får nog vara tacksam om vi lyckas pricka in några sömnnätter som sammanfaller med de lediga dagarna. Jag vill nämligen vara på min absoluta topp just de här dagarna. Mata ankor, fika, leka, spela spel, träffa kompisar, vara glad och kanske slänga in några maskiner tvätt för att underlätta kommande dagar.

Jag tittar på min son mitt i morgonstöket med mina rödsprängda ögon.

- Mamma jag vill ha en lillebror också! säger han.

Over and out.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Din blogg är den absolut bästa jag vet! Du är så himla duktig på att skriva! Jag visste inte det när vi var yngre, men nu vet jag!! /Lotta

Tesse sa...

Haha! Åh! Ja det vore ju mysigt med en lillebror ;)

miss orbison sa...

Men tack Lotta, så kul att höra!! =)

Tesse, njaeee, kanske inte just nu... ;)