söndag 15 april 2012

stora familjer

Såg en pyttesekvens ur ett avsnit av "Familjen annorlunda", ni vet programmet som handlar om familjer med typ 10 barn, och tonårspojken säger:

- Jag skulle gärna umgås mer med min mamma och lära känna min mamma. För jag har ju vuxit ganska mycket nu och fått andra intressen. Så det vore roligt.

Som den sexualpolitiskt korrekte person jag är ska jag naturligtvis inte döma andra människors val beträffande sex och samliv. Men jag måste säga att jag har mycket lättare att ha förståelse för vuxna människors sexuella preferenser, hur udda de än må vara, än jag har för par som skaffar så många barn att deras 14-årige son med svartfärgat hår sitter och säger att han saknar sin mamma i nationell tv, trots att de bor under samma tak! Jag får ont i magen.

Varför vill man skaffa så många barn?

(Och varför vill man visa upp dem i tv?)

Inga kommentarer: