lördag 14 april 2012

att handla

Efter ytterligare en sömnlös natt då jag dessutom passat på att ifrågasätta och natt-förstora-upp hur i hela friden vi kan vara så dumma att välja att bo kvar i den här sketna hålan trots att vi konstaterat att två av de tungt vägande skälen till att vi flyttade hit faktiskt inte existerar så gjorde jag det enda rätta:

Åkte till ett ställe i Vetlanda som jag verkligen tycker om med personer som bor i Vetlanda som jag verkligen tycker om. Så idag fikainvigde familjen Frenillas Bod tillsammans med syster och hennes numera trolovade. Det var rackarns trevligt trots att de inte hade börjat servera marängkakan ännu (den är på gång!).

Fast inatt tänker jag ändå ta den där starka värktabletten som jag dragit mig för. Jag har nämligen med en väns vägledning kommit fram till att en natts sömn inför förlossningen faktiskt är rimligt. Och jag insåg att citatet:

- Jag önskar verkligen att bebisen kunde komma ut nu så jag får sova lite var orimligt...


Inga kommentarer: