torsdag 8 december 2011

Vetlanda söker ny skolchef

Utdrag från arbetsförmedlingens platsannons (obs - inget skämt!):

ARBETSUPPGIFTER
Vill du bli kapten på skutan?

Som skolchef är du kapten på skutan och har uppdraget att utifrån sjökort och sjörapport navigera, välja rutt och hålla kursen mot målet. Ditt uppdrag från rederiet är att seglatsen genomförs på ett lugnt och tryggt sätt och att tidsramarna och budgeten hålls.

Färden ska dessutom ske utan att ni hamnar i alltför stormigt vatten, men inte heller i bleke. Du är dock inte rädd för lite sjögång eller att navigera efter stjärnorna.

I och med att ni seglar med ett nytt sjökort i delvis okända farvatten är det viktigt att du har erfarenhet av att manövrera denna typ av skutor och att du har en bra dialog med såväl rederiet som med manskapet.

Som kapten är du ofta synlig på kommandobryggan och du utvecklar manskapets kompetenser och förmågor så att ni når destinationen med nöjda passagerare!


Ibland älskar jag verkligen min corny lilla hemstad.

3 kommentarer:

Daniel sa...

Jag förutsätter att den som söker kommer att få sin plats i stadshuset som tydligen ska föreställa just ett fartyg.

miss orbison sa...

Haha jaaa, så är det säkert! Underbart.

Lotta sa...

Hahaha, jag kan bara se dem framför mig när de satt och filade på denna texten. Så nöjda! ;o)