fredag 1 januari 2010

årets

Förra året gjorde jag ingen årets-lista för första gången på 10 år. Jag var väl för upptagen med att kräkas. Här kommer i alla fall årets för 2009, enjoy...

Största: Theo
Hysteri: Svininfluensan
Konspirationsteori: Vaccinet mot svininfluensan.
TV-serie: True Blood
Konsert: Depeche Mode
Offentliga person som tynar bort framför sina tittare: Karin Winter, programledare för Hype.
Citat 1: Jag längtar tills jag kommer hem nu så jag kan prata om allt det här - en kompis, andra dagen på vår semester.
Jobbigaste: Att spy varje morgon i 17 veckor.
Insikt 1: Att bara för att man har fött barn betyder det inte att man aldrig mer kommer känna fysisk smärta.
Pudding: Bill i True Blood. James Franco.
Krisbeteende: Jonas när det började brinna i wok-pannan. (Eh, jaha? Veronika? Kan du komma lite?)
Insikt 2: Anledningen till att man går upp tidigare på morgonen ju äldre man blir är för att det tar längre tid för strecken i ansiktet att plana ut.
Mest deprimerande: Ryan Adams lägger av.
Insikt 3: Folk överlag är fega.
Vuxenvarning: Att jag är så vuxen nu att jag inte längre kan använda begreppet utan får byta ut rubriken mot fjortisvarning
Fjortisvarning: Snyltande av alkohol i kaffekopp på julfesten. Att fortfarande bli varnad av min mamma att till exempel gå försiktigt i trappan så jag inte ramlar.
Flummeri: Yogan.
Låt: Don´t stop believin´- Journey, Love is my drug - John ME, Pokerface - Lady Gaga.
Film som jag inte trodde mycket om men som var riktigt bra: Wolverine
Antal kufiga människor som på väg in till katthemmet sätter sig och röker utanför vårt fönster: 800?
Addiction: Fazers chokladkola (mot slutet av graviditeten smygåt jag dem, så illa var det).
Videoklipp: Bedårande liten pojke, dans till Michael Jackson och Speak - the hungarian rapper.
Gradskillnad: Det soffhörnet där jag låg sista grav-månaden är säkert 4 cm lägre än resten av soffan...
Jag förstår inte att det går runt men på något vis lyckas vi: RFSU Örebro.
Kvinnliga förebilder: Mia Skäringer, Lena Sundström och systrarna bakom Dagmar.
Upptäckt: Att vi har så många fina människor runt omkring som bryr sig om oss, tack för all omtanke när Theo kom!
Storkonsument av: clementiner, mp3-batterier och getost i aska.
Citat 2: Jonas om Theo - Stackarn, han grät sig till sömns. Brorsan - Ja det gör jag oxå varje söndagkväll..
Nya Linda Rosing: Anna Anka.
Uteblivna: Iordningställande av balkongen (hallå lilla balkongmattan och blomlådorna, lever ni där under all snö?)
Mest nyttjade ägodel: Madrassen i gästrummet.
Önskan inför 2010: Att få sova minst fem timmar i sträck någon gång. Att få gå på åtminstone en konsert. Att kunna åka till Stockholm en sväng.
Insikt 4: Att få barn gör verkligen att man sänker kraven på tillvaron...

Inga kommentarer: