torsdag 5 oktober 2023

5 oktober 2023

Idag hände något som inte hänt mig på flera år.

Jag var nämligen utvilad!!

Jag har sovit sååå bra i flera nätter utan vare sig atarax, öronproppar eller nån timmes scrollande mitt i natten och idag har jag känt av effekten av detta. Så SJUKT vad jag varit pigg och fokuserad! Fattat lite mer genomtänkta beslut. Vågar vara lite mer tydlig i mina patientsamtal. Haft fyra besök och ändå haft ork kvar när jag kom hem. Otroligt.

”Det är ingen fara med sömnbrist” brukar jag ofta säga. ”Kroppen klarar mer än vi tror”. ”Vi tar igen det”. Osv. Allt för att inte spä på onödig oro för sömn. Och det är sant att vi är tåliga! Men idag när jag fick en inblick i motsatsen insåg jag också vad den dåliga sömnen kostar. Det hade jag sedan länge glömt.

Inga kommentarer: