fredag 4 januari 2013

årets

Förr brukade jag avsluta varje år med att göra årets-listor. En gedigen lista med ca. 20 punkter där året summerades och det avslutades med ett diagram över årets alla månader, ups and downs. Det var så jävla ambitiöst och jag älskade mina åretslistor.

De senaste åren har det inte blivit så mycket årets. Alltså, det händer ju inte så mycket sånt där roligt längre, inte som förr. Vissa punkter är ju liksom inte superspännande.

Antal partners: 1
Antal besökta länder: 0
Antal konserter: 0
Antal fall i Medusas trappa: 0

Ja ni hör ju.

Jag tänkte ändå ge mig på att göra en årets. Varför i år av alla år kan man ju undra, 2012 är knappast ett år jag kommer sakna även om jag är tacksam inför livet som just detta år gav oss Liv. Men överlag, alltså jag är så glad att 2012 är över att min sinnesstämning förändrades med ca 200 % från 31/12 till 1/1. Det är sant!

Här kommer den då:

ÅRETS!

Största: Liv!
Näst största: Sverige vann ESC
Nästnäst största: Att få en egen tvättstuga
Trauma: Förlossningen. Fyfan jag minns inte ens att jag fick nån smörgås efteråt.
Beslut: Tackade nej till att jobba på Familjecentralen för att satsa mer på familjebehandling/samtalsterapi.
Antal husvisningar: 5
Antal flyttar: 1
Största ignorans av magkänslan: Husköpet. (Om man under kontraktskrivningen sitter och tänker på hur mycket det kommer kosta om man ångrar sig eftersom man redan börjat ångra sig och om vi har råd med det så kanske det inte är läge? Kanske?)
Skämt: Att jag trodde jag ville bli målare. Hahahahahaha! Att måla är verkligen sååå jävla tråkigt.
Livlina 1: P1. Hur skulle jag stått ut med den tråkiga målningen utan P1?! Hur skulle jag blivit människa på morgonen? Det skulle jag inte.
Livlina 2: Syjuntan Sigrid
Livlina 3: Iphonen
Beroende som föranlett begränsning 1: Cola light
Beroende som föranlett begränsning 2: Se Livlina 3
Soundtrack: First Aid Kit.
Antal gånger jag hört frasen Mamma man får inte säga fan, nu får du inget lördagsgodis: Typ 28... tusen?
Insikt: Det går faktiskt laga en trasig torktumlare med tejp.
Graviditetsrelaterade åkommor jag haft och trott att jag haft: Inser att det blir lättare att svara på frågan vilka åkommor jag inte haft eller trott jag haft: njursten.
Antal utbildningar: 1, anknytning och omsorgssvikt
Antal inlämnade uppsatser för att få skriftligt intyg på genomgången utbildning: 0
Mogenvarning 1: Att jag inte går under för att jag inte lämnat in den där skriftliga uppgiften utan snarare tänker varför skulle jag göra det för ett sketet intyg som inte ger mig några högskolepoäng?
Samtalsämne: Hur ska det bli med stugan?
Tv: Torka aldrig tårar utan handskar. Såklart.
Roligaste: Alla vänner som kom på besök i somras.
Så-skönt-att-slippa: Gökande grannar
Citat 1: Jag har köpt en skrivbok där alla Theo-citat ska in. Men ett jag gillar från året är när han trackade elektrikern och sa "Min verktygslåda är mycket finare än din" samt när han sa att "Jag kan inte skynda mig, det är bara vuxna som behöver det.
Citat 2: Kvinnan som ringde på vår dörr och när jag öppnade frågade mig "Har du din mamma eller pappa hemma?"
Ord: Hen.
Bästa idé: Lördagsmaten.
Mogenvarning 2: Att erhålla en summa pengar att göra vad man vill med och spendera den på tandläkarbesök, målarfärg och en ny bilnyckel. Hepp!

Jag har sagt det förr och jag säger det igen, VÄLKOMMEN 2013!

Inga kommentarer: