fredag 12 oktober 2012

en ovanligt lyckad make-over

Det finns en ovana jag dragit på mig genom åren och det är att så fort jag ser en lite för snygg och charmig kille på ett attraktivt arbete blir jag misstänksam och undrar hur han hamnade där. Detta är väl något jag får jobba med, jag vet det, men jag vill försvara mig med att det är livet som fått mig att känna såhär. Det finns alltid utrymme att trolla fram tjänster för charmiga (och inte ens alltid så särskilt charmiga) killar men sällan för duktiga flickor. Kanske för att vi är så många och lite tråkiga men ändå.

Iallafall så kom dessa tankar krypande när jag slog på SVT:s morgon-tv i morse. Men vem är den där snygge mannen och hur har han kommit dit? Tanterna på Gomorron får liksom jobba ihjäl sig för att hamna där (alla är 50 plus) och han bara stövlar in! Då gjorde J mig uppmärksam på att det här är ett välkänt ansikte. En hårt arbetande person. Jag har tydligen tidigare gjort narr av hans glasögon här på bloggen (vilket får mig att fundera över hur gammal jag är). Men erkänn människor, maken till lyckad make-over får man faktiskt leta efter!

Filip Struwe före och efter

Inga kommentarer: