måndag 9 april 2012

saker som stör folk som stör mig top 3

1. Den nya tekniken.
- Och jag vill inte se dig med din mobil när du är ute och går med barnvagnen sa en arbetskollega allvarligt till mig innan jag slutade. (De tror nämligen att man inte får någon anknytning till sitt barn om man skickar ett sms istället för att glo på babyn). Hit räknas också datafobin, dvs. vuxna som tror att om man spelar dataspel eller sitter för länge framför datorn utvecklar man beroende, psykopati (kolla bara på Anders Breivik) eller social fobi.

2. Tillgängligheten.
Det är tydligen oerhört provocerande för äldre personer att vi idag kan handla på röda dagar, handla efter kl. 19 på vardagar och köpa apoteksvaror på Ica. De borde njuta av det lite mer, åtminstone utnyttja det trots att det får dem att skämmas litegrann. Som min mamma:
- Ja nu ska vi åka till Maxi och panta burkar. De har ju öppet till 22, det är ju inte klokt egentligen!

3. Bögar.
Hur orkar folk fortfarande lägga någon som helst energi på vilka andra knullar?

Inga kommentarer: