lördag 20 augusti 2011

småstadsrevansch

Jag beklagar mig ofta över min hemort, jag vet.

Men efter att ha cyklat förbi min moster denna underbara höstdag och fått med mig en hel påse kantareller hem så plockade faktiskt Vetlanda på sig några pluspoäng. För sånt kan bara hända mig här, här där jag har mina mostrar och kusiner och i stort sett hela min släkt och där typ alla är skogsmullar och plockar svamp.


En negativ grej med småstan är att man när man minst anar det kan få betala tillbaka den där fyllechaffistjänsten som någon haft innestående och att det då inte är läge att neka eftersom stan knappast erbjuder några alternativ förutom "dyr taxi". 

Fast jag tycker å andra sidan om att sponsra lokala kulturhändelser som festival i Alseda.

Och att göra min bror glad.

Och hans sex kompisar...

Inga kommentarer: