tisdag 10 maj 2011

årets tipp 1

Jag är skamligt oinsatt i eurovisionbidragen i år. Men jag tänker ändå, fullständigt olikt mig, ge mig på att tippa på känsla. Eftersom jag ju vet att det är dessa inlägg som är mest populära bland er läsare =P I kvällens startfält återfinns flera av mina favoriter, svulstiga Grekland till exempel. Jag kommer i vanlig ordning bli utskrattad av mina vänner för detta men jag hoppas verkligen att Europa förstår den här låtens storhet, rappen till trots! Azerbaijan är också bra, skulle jag nästan tippa som vinnare. Dessa bidrag går iallafall vidare i kvällens semi:

Azerbaijan
Finland
Armenien
Norge
Ungern
Ryssland
(Visst kan man undra vad fan detta är för något men de går såklart vidare. Ryssland gör alltid det).
Grekland
Turkiet.
(Inte så stark låt egentligen men det brukar gå bra för Turkiets rock-bidrag).
San Marino
Island
(Det står mellan Island och Georgien men Island vinner poäng på historien bakom låten, dvs. att den ursprunglige textförfattaren tillika sångaren dog innan den isländska tävligen varför hans vänner tog sig an låten istället).

Jag hade gärna sett Schweitz i final men jag tror dessvärre inte att det kommer gå så bra... Hoppas jag har fel!

Och Litauen påminner om Malta förra året, ett jävla gapande bara.

Inga kommentarer: