lördag 16 oktober 2010

framsteg!

Den här veckan har jag gjort något jag aldrig gjort i mitt yrkesverksamma liv förut. Jag har backat! Och jag är så stolt över mig själv!

Det har varit alldeles för mycket, jag har liksom känt hur pulsen ökat så fort jag vaknat på morgonen. Så jag gjorde det enda rätta, dvs. det som varit otänkbart för en något yngre version av miss orbison.
Jag gjorde mig impopulär och BOKADE AV SAKER!

Jag åkte med dåligt samvete hem i tid.
Jag fortsatte ha (eller fortsatte och fortsatte, jag försökte återuppta delar av) ett privatliv trots att kollegor gjort väldigt klart för mig att det är övertid som gäller.
Jag tog mig tid till en fika i personalrummet.
Och jag känner mig, trots att jag gjort mig skyldig till dessa hemska brott, inte totalt värdelös för att jag inte hann med allt. Jag märkte snarare att det hjälpte och jag mår bättre och jag kommer kunna ta nya tag nästa vecka.

Eller så beror det bara på att det är fredag...

Inga kommentarer: