måndag 2 juni 2014

grå bilar

Alltså förlåt om någon tar illa upp nu (vilket är ganska troligt eftersom typ 95% av Sveriges befolkning äger grå bilar) men när jag tänker på att typ 95% av Sveriges befolkning äger grå bilar går jag in i någon slags snabbdepression. Det säger allt om allt jag inte vill vara, allt! Vi har ett liv, ETT jävla liv och i det livet ska vi alltså välja att köpa en grå bil, grå (!) aka den tråkigaste färgen som finns för att typ smutsen inte syns så väl och för att man inte vill sticka ut. Det är så synd! Jag tänker på hippisarna. Tänk att varje morgon komma ut till en färgglad buss. Att titta på den varje morgon och känna att yes, det här är jag, det här är min identitet, jag är en färgklick och varenda dag gör jag ett statement och väcker tankar hos mina medmänniskor med mina slagord på sidan. Fy fan vad jag är grym!

Ponera därefter att varje morgon komma ut och se en grå kombi. En grå, fullständigt intetsägande grålackerad bil som jag valde av alla jävla färger som finns. Det här är jag, en av alla andra 95% som väljer praktiskt före att leva. Yes! Jag är så tråkig!

Fy fan om den bilen som råkar vara bäst på Blocket nu är grå, jag tänker inte köpa den. Det är sant. Åtminstone inte utan att vi skriver något väl valt slagord på sidan.

Inga kommentarer: