fredag 4 juni 2010

apropå att bilbesiktningen ska konkurrensutsättas

Varför ska man behöva välja precis allting jämt? Får mitt liv verkligen sämre livskvalitet bara för att jag inte själv väljer vilket företag som ska besikta min bil? Eller för den delen, vilket bolag som ska leverera min el?

Jag tillhör kategorin människor som har viktigare saker att göra med min tid än att läsa och värdera all blivande reklam om olika bilbesiktningsföretag. Som inte har "kolla upp olika bredbansbolag, elbolag eller vad som helst" överst på min to do-list.
Så det enda som kommer att hända är att jag

1) kommer strunta i att sätta mig in i frågan
2) kommer få dåligt samvete för det
3) kommer känna mig blåst för att om jag satt mig in i frågan skulle jag kanske kunnat spara några kronor
4) kommer veta att det åtminstone är mitt eget fel att jag blir blåst, vad skönt för pappa staten!

Jag förstår att valfrihet är en bra grej men ibland blir det bara för mycket.
Och gamlingarna undrar varför vår generation är stressad...

Inga kommentarer: