torsdag 10 januari 2013

idioter

Att lyssna på lyssnarfrågorna på P1:s "Plånboken" får mig att tappa tron på mänskligheten.

- Hur får jag tillbaka de 99 kr som det kostade att ha TV 4 Play en månad när vi var i Thailand och jag inte kunde titta på sista avsnittet av "Bonde söker fru"? Jag har försökt få kontakt med TV 4 genom att ringa med Skype och maila.

Mannen i fråga är alltså för snål för att ringa ett vanligt samtal till TV 4 för att lösa detta enorma problem men han har inga svårigheter att lägga några kronor på att ringa svensk radio. Från Thailand. Om 99 kr.

- Ingen sa upp min pappas tv-abonnemang när han dog och nu har de dragit under flera månader. Vem skulle gjort det? Det var ingen som sa något till oss om det och de är ju uppkopplade gentemot befolkningsregistret så det borde de väl göra automatiskt? Men när jag ringde till dem sa de att det inte skedde per automatik.

Du tycker inte att du som dotter kunde tänkas ha haft något ansvar för detta? Måste allt hela tiden vara någon annans fel och någon annans ansvar?

Har människor i Sverige alltid varit så här klemiga?

Inga kommentarer: