fredag 20 april 2012

eurovision

Det var lätt chockad jag påbörjade årets genomlyssning då jag började med Ryssland. En tydligare ståndpunkt för att inte vilja leda tävlingen nästa år än detta gäng tandlösa gummmor finns nog inte. Fast de kommer såklart att gå vidare - det här är ju Eurovision och det är därför vi älskar skiten. Men jag tror faktiskt inte de vinner.



Trots detta och en blek första semifinal så finns det flera riktigt bra bidrag i år och jag tror att den stora striden kommer stå mellan tre S:

Sverige
Serbien
Spanien

Spaniens bidrag är en framtida klassiker som kommer finnas med på samlingsskivorna om 20 år, åtminstone om de behåller låten på orginalspråket. Och det visar sig att hon kan sjunga rent. Att man alltid ska behöva göra den reservationen i det här sammanhanget men vi vet ju vad som hände med Ungern förra året t.ex.

Vackert Spanien!

2 kommentarer:

Unknown sa...

jag är inte jätteförtjust i ballader i esc, det kan bli lite långdraget. DÅ får det hända massor på scenen. Men denna var helt ok. Nä jag tro inte på ryssarna heller. Tro än så länge på svärje. Jo ett land till, men nu minns jag inte vilket land dt va, men åter kommer med det.
Kram

miss orbison sa...

Nä visst blir det segt, väldigt många ballader i år dessutom! Men jag tycker verkligen den här sticker ut. Ja återkom med dina favoriter!! =) Kram