tisdag 3 maj 2011

eurovision

Jag erkänner. Trots att detta är ett av mina största intresse har jag varit värdelöst uppdaterad i år. Har inte ens hört alla bidrag innan införprogrammen. Har inte ens sett alla införprogrammen! Vad händer med tiden? Vart tar den vägen? Jag har ju lagt ner typ alla mina andra intressen plus att jag har slutat titta på tv, inte fasen kan det vara så att det tar sådan tid att ha barn att man inte kan bibehålla något? Det låter lustigt... Vilket åter för mig till frågan, vart tar tiden vägen?

Har iallafall suttit här och kollat mina favoritländer samt letat efter något svulstigt östeuropeiskt. Sånt som jag brukar gilla. Men jag har iallafall en sak att säga. I år kan vara Azerbaijans år.
Mina favoriter så här i börja är i varje fall:
Det är mycket disco i år.
Jag älskar som vanligt nåt inhemskt, mäktigt i moll. Grekland - ni har min röst! Cypern.
Azerbaijan
Ungern. Klassisk dandsdänga.
Bosnien-Herzegovina


Estland
Schweiz
Finland

Slovenien, närmaste svulstigt
San Marino
Spanien
Lettland har en bra melodi
Det är något med Albanien... Om inte annat har hon en jävla pipa.
Vitryssland.
Danmark helt ok.
Storbritannien tar tävlingen på allvar i år och skickar det etablerade pojkbandet Blue! Det gör mig lite rörd på något vis... Även om låten är medioker.
Bulgarien.
Irland. Britney på tvillingska.
Artistnamn med störst brist på fantasi - de slovakiska tvillingarna som kallar sig för "twiins"....
Lite besviken på Italiens bidrag...
Dana International kör för Israel igen! Det var väl roligt!
Lena kör för Tyskland igen! Det var väl menlöst!
Sverige då? Texten sågas på nätet men jag tror på det här! Som vanligt...

Inga kommentarer: